Helpdesk

Als u problemen ondervindt bij het gebruik van de DioNeth Collectie, dan horen wij dat graag van u. U kunt uw problemen, opmerkingen, tips en voorstellen mailen naar webmaster@dioneth.nl.

Voor problemen met uw USB-stick, zie onderstaande oplossingen:
Ik krijg de melding: failed to load PDF document / Documenten kunnen niet worden geladen

Dit is meestal de oorzaak van Google Chrome:

  1. Open Internet Explorer (of installeer IE 10)
  2. Ga naar ‘Extra (rechtboven in scherm: huis/ster/bloem?) – Internetopties’
  3. Kies het tabblad ‘Programma’s’
  4. En klik op de link ‘Internet explorer als standaard browser instellen’
  5. Sluit af door te klikken op ‘Toepassen – ok’
In ‘Zoeken’ wordt geen enkel woord gehighlighted / geen woorden ingekleurd
  1. Verwijder alle Readers: (Start – Configuratiescherm – Programma’s verwijderen)
  2. Verwijder zo ook DtSearch Highlighter en Greenshot (zie ook vraag 1)
  3. Zorg dat Internet Explorer uw standaard browser is! (Firefox werkt niet, heeft eigen reader: werkt niet samen met AdobeReader)
  4. Installeer de stick opnieuw (start de computer opnieuw op)
De highlight kleurt / arceert de verkeerde woorden bij de zoekactie
  1. Zie video probleemoplossing op de stick of op deze site (downloads)
  2. Klik op start en kies voor zoeken
  3. Type in de witte balk %temp% en klik op die map bovenin uw scherm
  4. Zoek onder de temp-bestanden ‘dtpdf.tmp’ en verwijder dit bestand
Het scherm blijft grijs bij Windows 8, zowel bij zoeken als bij lezen
  1. Open de Adobe Reader
  2. Kies ‘Bewerken – Voorkeuren – Beveiliging (uitgebreid)’
  3. Haal het vinkje weg bij ‘beveiligde modus inschakelen bij opstarten’